Facebook Tweeter Instagram YouTube

nasze patronaty | kontakt

Wyniki Konkursu Modelatornia 2021

patronat TerazTeraz
powrót
Wyniki Konkursu Modelatornia 2021

Niezmiernie nam miło poinformować Państwa wynikach Konkursu Modelatornia nad którym sprawujemy patronat. Jury IV Konkursu na Projekt Teatralny Modelatornia, w składzie Joanna Leśnierowska, Norbert Rakowski, Piotr Ratajczak, Michał Rogulski i Dorota Semenowicz, podjęło decyzję o zakwalifikowaniu następujących projektów do etapu rezydencyjnego:

1. Agnieszka Jakimiak – „Powrót Taty"

2. Joanna Satanowska i Kolektyw Krater (Anna Andrzejewska, Daniel Sołtysiński, Michał Lazar) – „Na Księżycu jest mi dobrze"

3. Patrycja Kowańska, Weronika Pelczyńska – „SOLIŚCI"

Przed młodymi artystami kolejny etap pracy – rezydencje w Teatrze im. J. Kochanowskiego. Wszyscy twórcy będą pracować równolegle nad swoimi projektami (między 6 a 22 lipca), a efekty ich działań będziemy oceniać między 20 a 22 lipca, kiedy to odbędą się pokazy work-in-progress poszczególnych realizacji.

BIO
Agnieszka Jakimiak - ur. w 1987 roku, reżyserka teatralna i dramatopisarka, absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim i Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie, doktorantka na Wydziale Dramatu, Teatru i Tańca w Royal Holloway, University of London. Reżyserka spektakli w Teatrze Powszechnym w Warszawie: Strach zżerać duszę (2017) na podstawie scenariusza Rainera Wernera Fassbindera i Martwa natura (2020) na podstawie scenariusza napisanego z Mateuszem Atmanem, Mikroteatru realizowanego w Komunie//Warszawa w ramach cyklu Mikroteatr. Wraz z Goranem Injaciem i Joanną Wichowską pracowała jako dramaturżka z Oliverem Frljiciem przy spektaklu Nie-boska komedia. Szczątki, Nie-boska komedia. Wyznanie oraz Klątwa. Współautorka interdyscyplinarnych projektów: Usland. Śladami Leonarda Z. (wraz z Agatą Siniarską, Danielem Malone i Mateuszem Atmanem) w ramach Konfrontacji Teatralnych w Lublinie, Róża (z Jaśminą Polak, Mateuszem Atmanem i Krzysztofem Kaliskim) i Władca much (z Mateuszem Atmanem i Anetą Groszyńską), realizowanych w poznańskiej Scenie Roboczej. Reżyserka nosexnosolo na podstawie własnego tekstu, nagrodzonego w 2019 roku w ramach Konkursu Strefy Kontaktu Nagrodą Pawła Korczaka. Nagrodzona trzecią nagrodą w Konkursie Strefy Kontaktu za tekst Kraj na U, poświęcony Urugwajowi.

Joanna Satanowska - Absolwentka wydziału reżyserii w Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Wydziału Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. Na scenie teatralnej debiutowała spektaklem „Bądź taka, nie bądź taka” w teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie. Reżyserka spektakli muzycznych („Nomada”, „Jednego serca”, „Pora Umarłych Poetów”). Autorka filmów krótkometrażowych, zarówno dokumentalnych, jak i fabularnych. Jej filmy można było zobaczyć między innymi na festiwalach: Łodzią po Wiśle, T-mobile Nowe Horyzonty, Festiwalu Filmowym w Gdyni, Warszawskim Festiwalu Filmowym, Short Waves Festival, Krakowskim Festiwalu Filmowym, „Młodzi i Film” oraz za granicą: w Chinach, Rumunii, Stanach Zjednoczonych, Irlandii. Za film „Czarnowidzka” dostała Grand Prix na festiwalu Kamera Akcja w Łodzi oraz na festiwalu Lato z Muzam w Nowogardzie. Na Sopot Film Festiwal otrzymała nagrodę publiczności. Jej debiutancki film pełnometrażowy „Bóg Internetów” miał premierę na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2020 roku.

Weronika Pelczyńska - Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu, Politechniki Warszawskiej (Wydział Inżynierii Produkcji oraz Wydział Zarządzania) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Instytut Kultury Polskiej). Jako tancerka i performerka współpracowała z choreografami w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji oraz Chorwacji, m.in. z M. Kejžarem, D. Freemanem, M. Stokłosą, S. Thiersch, J.Fruckiem, L. Kapetaneą, J. Wielandem, R. Giovanolą, A. Nowicką i B. J.Riepe. Od 2010 roku przygotowuje choreografię dla teatrów dramatycznych, filmów oraz video klipów. Na stałe współpracuje z A. Glińską, A. Seniuk, M.Szpecht, R. Jaroszem oraz G. Laszukiem. Współtworzy Centrum w Ruchu, kolektyw iCoDaCo oraz inicjatywę praktyk siostrzeństwa. Prowadzi zajęcia w Akademii Teatralnej w Warszawie na kierunku Wiedza o Teatrze. W latach 2017-2019 kuratorowała program Ruch w Instytucie – regularnych zajęć z ruchu i świadomości ciała dla aktorów, performerów i ludzi teatru. Od 2018 roku współpracuje z badaczką Aleksandrą Janus eksplorując tematykę ciała, choreografii i pamięci w przestrzeni muzeum.

Patrycja Kowańska - Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na kierunku reżyseria, specjalność: dramaturg teatru (2018). Jako dramaturżka pracowała w ostatnich latach z reżyserkami i reżyserami w teatrach w Polsce i za granicą (m.in. z P. Świątkiem, L. Sosnowską, C. Tomaszewskim, D. Knapik). Jej praca reżyserska Mewa. Pięć sekund z Czechowa zdobyła wyróżnienie podczas Forum Młodej Reżyserii 2015 w Krakowie. Wyreżyserowała także „Second-hand’68” realizowane w finale programu „Obcy w domu. Wokół Marca 68” w Muzeum Polin/TR Warszawa (2018). Jako dramaturżka łączy pracę z tekstem z zainteresowaniem ciałem i ruchem (m.in. Dali w Teatrze Barakah w Krakowie, Koncert Indywidualny w Pracowni Duży Pokój w Warszawie). Stypendystka Miasta Krakowa w dziedzinie literatury (2017) oraz MKiDN w dziedzinie teatru (2020). Autorka pracy magisterskiej zatytułowanej: „Ruch dramaturga. Próba konstruowania przybornika dramaturgii ciała, instalacji i performance’u”, której fragmenty zostały opublikowane w miesięczniku „Didaskalia” (nr 151–152/2019). Aktualnie realizuje spektakl na motywach dramatów Antona Czechowa we Wrocławskim Teatrze Pantomimy (reż. Dominika Knapik, premiera: maj 2021).

komentarze
comments powered by Disqus
partnerzy TerazTeatr



^
Twoje sugestie i uwagi