Facebook Tweeter Instagram YouTube

nasze patronaty | kontakt

biografia

Absolwentka Wydziału Wystawiennictwa i Studium Scenografii krakowskiej ASP pod kierunkiem Lidii i Jerzego Skarżyńskich (1980). Pracę rozpoczęła w Nowym Jorku, jako asystentka Davida Mitchella i współpracowniczka Gordona Edelsteina w St. Marks Theater.
Jest autorką około osiemdziesięciu projektów scenograficznych dla wielu teatrów. Współpracowała m.in. z Eugeniuszem Korinem (Krokodyl wg Dostojewskiego, 1983), Zygmuntem Hübnerem (Z życia glist Enquista, 1984), Tadeuszem Łomnickim (Affabulazione Pasoliniego, 1984), Mikołajem Grabowskim (Kto się boi Virginii Woolf? Albeego, 1988; Opera mleczana Mleczki i Radwana, 2003), Zbigniewem Brzozą (Burza Shakespeare’a, 1999), Grzegorzem Jarzyną (Bzik tropikalny Witkiewicza, 1997; Iwona, księżniczka Burgunda Gombrowicza, 1997; Niezidentyfikowane szczątki ludzkie Frasera, 1998), Agnieszką Lipiec-Wróblewską (Tama McPhersona, 2000), Pawłem Miśkiewiczem (Przypadek Klary Loher, 2001; Płatonow Czechowa, 2002; Niewina Loher, 2004, Auto da fé Canettiego, 2005; w 2006 roku - Alina na zachód Dobbrowa, Sen o jesieni Fossego, Przedtem/potem Schimmelpfenniga; Peer Gynt. Szkice z dramatu Henryka Ibsena, 2007; Alicja wg Carolla, 2008), Grzegorzem Wiśniewskim (Prezydentki Schwaba, 2001; Kształt rzeczy LaBute’a, 2002; Matka Witkiewicza, 2003)

Projekt kostiumów do Pułapki Różewicza (1984) był początkiem jej wieloletniej współpracy z Jerzym Grzegorzewskim. W Teatrze Studio w Warszawie oraz w Starym Teatrze w Krakowie zrealizowali m.in. Powolne ciemnienie malowideł wg Lowry’ego (1985), Operę za trzy grosze Brechta (1986), Tak zwaną ludzkość w obłędzie wg Witkacego (1987, 1992), Usta milczą, dusza śpiewa wg operetek Kálmana i Lehára (1988), Dziesięć portretów z czajką w tle wg Czechowa (1987, 1992), La Boheme wg Wyspiańskiego (1995), Dziady – Dwanaście improwizacji wg Mickiewicza (1995), Don Juana Moliere’a (1996).

7.0 / 10

średnia ocena użytkowników

... / 10

Chcesz ocenić artystę? załóż konto

szukaj w artystach
partnerzy TerazTeatr



^
Twoje sugestie i uwagi